Xenoblade Chronicles X od 4 grudnia !
Blog o konsoli Wii U i technologiach w rozrywce

Pod koniec kwietnia w eShop pojawiła się zamująca około 1,5 GB gra free-to-play Lost Reavers (Zagubieni rozbójnicy). To całkiem wciągająca prawie-strzelanka (widok zza pleców lub oczami gracza), w której wcielamy się w jednego z 4 rozbójników-poszukiwaczy skarbów. Możemy też utworzyć własny, jednoosobowy ‚room’ czyli swoją grę i grać w trybie jednoosobowym.
Sayuri, Dwayne, Victgoria i Shadowstalker to cztery postacie, które możemy wybrać i zdobywając kolejne poziomy umiejętności rozbudowywać swój arsenał cech i ulepszeń.

lost reavers1

Po zaliczeniu tutoriala startujemy w piwnicy, gdzie w centralnie umieszczonym terminalu dokonujemy wszystkich operacji związanych z naszą grą -
Gra daje do wyboru w dostępnych planszach (w tej chwili widziałem tylko dwie – Research Facility i Ancient Ruins).

W pierwszej przeszkadzają nam zombiaki a w drugiej chodzące mumie i przerośnięte mrówki, ale w obu przypadkach celem jest znalezienie komnaty/pomieszczenia ze skarbem, który jeden z graczy – asekurowany przez pozostałych – musi donieść do punktu startowego.

Ogólnie dla minimalnie obytych z grami typu strzelanka ten tytuł nikomu nie sprawi trudności. Mi osobiście nieco wolna reakcja obracania bohatera przeszkadzała na początku zabawy, ale potem już odpowiednio nauczyłem się obracać i celować w kolejnych przeciwników.

lost reavers2

Zabawa jest o tyle fajna, że wzbogacona energetyczną lub klimatyczną muzyczką, wymaga współpracy i wspólnego działania z pozostałą trójką graczy. Owszem, można przejść mapy pojedynczym graczem, ale cała frajda w tym, żeby to robić wspólnie z ad-hoc połączonymi graczami.
Grafika – oparta o silnik Unreal – stoi na przyzwoitym poziomie, choć oczywiście nie ma tu żadnych fajerwerków a i drobne opóźnienia się pojawiają.

Wracając do Terminala – obok tworzenia misji dla siebie lub dla siebie i innych ewentualnie podłączania się do już oczekujacych meczów – mamy tutaj także:

- Missions – centralny przycisk startowy
- Shop  -duży przycisk, na razie nieaktywny – należy spodziewać się rozwoju gry, także poprzez dokupywane składniki – może mapy a z pewnością inne bronie i umiejętności
- Laboratory – nieaktywny
- Workshop – nieaktywny
- Equipment – ustawienia broni i dostępne sloty na przedmioty (magazynki, energia itd)
- Skills – miejsce, gdzie zdobyte punkty umiejętności zmieniamy w rozwój kolejnych cech bohatera (np. dodatkowe uszkodzenia na wrogu, szybsze przeładowanie itd.)
- Menu  - zawiera m.in ranking (w tym momencie na szczycie jest niejaki TOHO.Furan.10.2 z 23659230 punktami, co przy moich 28905 wygląda całkiem całkiem) , znalezione przez nas przedmioty, tytuł jaki nadajemy naszemu bohaterowi i miejsce na depozyt naszych zdobyczy
- Notices – skrzynka pocztowa na newsy i informacje o grze
- Options – ustawienia audio, ustawienia gry, Credits i Term of Use gdyby ktoś potrzebował.

Po kilku godzinach grania mogę Lost Reavers podsumować w następujący sposób – to całkiem przyjemna i do tego darmowa gra, która nie jest typową strzelanką gdyż dla przykładu grając piękną Sayuri trzymamy w jednej ręce miecz i możemy zrobić swoje machając tylko nim. Ponadto ‚mapy’ nie są czymś w rozumieniu gier z otwartym/częściowo otwartym światem. Tutaj jest kilka pomieszczeń, do których musimy się dostać i pojawiając się w kolejnym z nich nie możemy tak sobie wrócić do poprzedniego. Czeka nas jakieś odblokowanie drzwi lub zlikwidowanie źródeł pojawiania się zombie/mumii aby drzwi do kolejnego pomieszczenia się otworzyły. Pomimo prostoty i dość szybkiego tempa gry Reaversi wciągają i z niecierpliwością czekam na nowy – czy to darmowe (oby) czy płatne jako DLC kolejne treści i dodatki do tej gry. Liczę, że kolejne mapy będą dużo trudniejsze.
Grać możemy na TV lub bez niego w trybie offTV mode na ekranie kontrolera.

Polecam

 

[źródło grafik - Nintendo]

Podziel się z innymi !

Podobne:

  • Mlodv.

    przecież grafika tej gry jest jak z ipada 4.Wii U stać na wiecej,chociaż za free to można pograć.tylko znając życie ,grać beztrosko będziemy do pewnego momentu ,potem płacisz lub nie placisz.jak nie to nie grasz.raczej.

    • http://wiiu.com.pl/ wiiucompl

      Nie jest taka zla, choc trzeba przyznac, ze misje są zbyt krótkie.

      • Mlodv.

        pamietaj ,ze to online co-op.tutaj dlugaśne rozgrywki mogą nastwarzać problemów.np szybkie wyjście do sklepu,wyjście na pociąg ,kiedy zostało do konca spotkania np 15 min…mi tylko ta malo szczegółowa grafika nie podchodzi.jakby chociaż ją ubrali w cel shading(który jest genialny)pozdr

    Translate to:

– NINTENDO ID -
Amiibo – modele 2014/2015
Przydatne linki
mii3 sos2 sos2 sos2 sos2
Polityka prywatności