Xenoblade Chronicles X od 4 grudnia !
Blog o konsoli Wii U i technologiach w rozrywce

Nie tak dawno media growe obiegła informacja o projekcie stworzenia od zera kultowej gry Super Mario 64. Właściwie to chodziło – wg autora pomysłu  Rossa – o sprawdzenie własnych i technicznych możliwości środowiska Unity. Popularność jego przedsięwzięcia przerosła jego samego. Zresztą trudno się dziwić – móc zagrać w niemal idealnie odwzorowanej całej planszy Super Mario 64 na PC, Mac, Linux …


Autor blog-a jak sam tłumaczy w najnowszym wpisie nie udostępnia już ani samej rozgrywki ani dodatkowych materiałów.

sp64hd

Autor musiał być w klarowny sposób (czyli przez prawników) poinformowany o tym, że jego praca narusza dobra innych. Wspomina także ze zrozumieniem, że Nintendo wchodząc w rynek mobilny z pewnością nie życzyłoby sobie tego typu produktów. Podkreśla także, że zaskoczony dużą popularnością swojego dzieła traktował to jako narzędzie edukacyjne. Na koniec (co za pewne było elementem jakieś ugody) daje bezpośredni odnośnik do usługi Virtual Console na stronach Nintendo.

Pomijając fakt, że właściwie Roystan zrobił fantastyczną robotę opanowując Unity i przenosząc na PC, Mac, Linux magiczny świat Mario (mapa Bob-Omb Battlefield )  z uwzględnieniem wszystkich detali (gdzieś czytałem, że most powinien się uginać, ale to nieważne) – trzeba sobie jasno powiedzieć – to także ciekawa lekcja dla rynku.

m64hd

Jak widać ludzi pamiętających to pierwsze trójwymiarowe Mario z  Nintendo 64 nie brakuje i pojawienie się nagle ogólnodostępnego sympatycznego hydraulika spotyka się z bardzo pozytywnym odzewem graczy. W tym kontekście możemy spodziewać się wielkiego zamieszania, gdy tylko pierwsze aplikacje mobilne wyjdą spod szyldu Nintendo wykonane przez DeNA.
Druga sprawa, to wspaniały wzór dla chcących czy już tworzących gry w środowisku Unity. Tutaj autor podobno posiłkował się elementami bohaterów czy niektórymi dźwiękami z gier BigN, więc to było proszenie się o kłopoty. Jednak Unity umożliwiające tworzenie na Wii U po tej akcji może zyskać nowych fanów.
I trzecia rzecz – w sumie to świetna promocja Nintendo a autor blog-a powinien trafić do któregoś z teamów Nintendo – po prostu solidnie się napracował przy tym projekcie udowadniając, że może bez całej tej pełnej magii, ale tworzenie gier jest w zasięgu każdego zdolniejszego programisty (grafika/muzyka :-) ).

Osobiście jestem pełen podziwu dla Ross-a. Stworzyć – no dobrze „skopiować” – samodzielnie jakiś fragment gry to jedno. Ale odwzorować całą plansze, ze wszystkimi nuansami, fizyką przedmiotów i postaci – to naprawdę złożone, ale i w tym przypadku bardzo wesołe – zajęcie…

[źródło - roystanross blog, Nintendo, Youtube]

Podziel się z innymi !

Podobne:

Dodaj komentarz

    Translate to:

– NINTENDO ID -
Amiibo – modele 2014/2015
Przydatne linki
mii3 sos2 sos2 sos2 sos2
Polityka prywatności