Xenoblade Chronicles X od 4 grudnia !
Blog o konsoli Wii U i technologiach w rozrywce

Od pewnego już czasu, zamiast grać w wypasione tytuły na Wii U sięgam wraz z dzieciakami czy znajomymi po Wii Fit U – ni to grę, ni domowego trenera fitness, który z dodatkowym wyposażeniem  sprawia, że proste zabawy dają dużo frajdy, a przed naszym telewizorem możemy się powygłupiać, poćwiczyć i to nie tylko samotnie.

Wśród wielu dostępnych aktywności, które możemy podejmować w Wii Fit U (balance games, dance, yoga, areobics, strength training) to właśnie wśród balance games znalazłem to, co sprawia, że typowy gracz-kanapowiec czuje dużo przestrzeni w czasie gry.

wiifitu

Chodzi o aktywność-grę Scuba Search. W skrócie chodzi o nurkowanie w tropikalnym akwenie, gdzie przy ograniczonym czasie (3 lub 10 minut w trybie advanced) zależnym od ilości tlenu w butli – penetrujemy głębiny szukając tropikalnych ryb, zagubionych monet i innych skarbów. Znalezione trofea dają na końcu punkty a my stajemy się najlepszymi pływakami w rodzinie. :-)

wiifitu_scubasearch

Oczywiście suche przybliżenie rozgrywki nie daje tego, co samodzielne pływanie. No właśnie – tutaj zaczyna się najmocniejsza strona Scuba Search – jak pływać przy użyciu stacjonarnej konsoli?
Można i to w dodatku tak, że autentycznie ma się wrażenie nurkowania czując zarówno zmęczenie nóg jak i przede wszystkim trójwymiarowy świat wkoło nas niczym nie ograniczony.

DSC_9231 (Small)

Rozwiązanie znane jest z rewolucyjnej gry ZombiU, gdzie skanujemy teren wkoło siebie obracając się wraz z trzymanym przed oczami GamePad-em. Tyle, ze tutaj – zamiast napotykać ukryte przedmioty potrzebne do przeżycia w świecie opanowanym przez zombie – beztrosko rozglądamy się za kolejną egzotyczną rybą lub dostrzegając na dnie błyszczący przedmiot kierujemy się w niższe partie wody.
Przewaga Scuba Search jest taka, że GamePad pokazuje fragment wirtualnej głębi który mamy przed sobą lub wkoło. Do przemieszczania się – płynięcia, skręcania, nurkowania lub wynurzania mamy dodatkowy kontroler – Wii Balance Board który fantastycznie reaguje na nasze obracanie się, odbijanie się (zmiana siły nacisku + balans). Dzięki temu nasz pokój zamienia się w autentyczną głębinę i nie są tu potrzebne jakiekolwiek projektory, które widziliśmy już często jako propozycja wprowadzenia dookólnego obrazu w zacisze domowe.

DSC_9232 (Small)

 

Wszystko bowiem dzieje się w naszej głowie – utrzymując ekran GamePad-a przed oczami i jednocześnie „tuptając” na desce Wii Balance Board jesteśmy rzeczywiście tam, gdzie nam się wydaje. Efekt robi wrażenie, a nurkując w najgłębsze okolice akwenu trzeba się sporo napracować.

DSC_9233 (Small)

Na koniec wypływamy przy swojej łodzi i misja jest skończona. W czasie całej zabawy na TV widzimy jedynie dużą mapę, gdzie widać poszczególne przedmioty lub obiekty ukryte w wodzie.

Oprócz wspomnianego ZombiU także Panorama View wykorzystuje obracanie naszym GamePadem jednocześnie patrząc na niego. Jednak to właśnie ta mini-gra Scuba Search z całego pakietu Wii Fit U pokazała wielki potencjał Wii U. Wymagana deska Wii Balance Board nie powinna być dużą przeszkodą dla zapalonych graczy – można kupić używane deski z Wii za nawet 100 złotych.

Mam nadzieję, że Nintendo wypuści więcej gier wykorzystujących jednocześnie ekran GamePad-a i deskę Wii Blance Board. Wyobraźcie sobie np. skradanie się do gniazda dinozaura w czasach prehistorycznych w np. grze gdzie musimy zrobić zdjęcie naszym GamePad-em różnym gatunkom gadów. Deska idealnie do tego się nadaje – wbrew wcześniejszym przypuszczeniom – jest to bardzo stabilne, czułe i wystarczająco duże urządzenie, by na nim stać, wybijać się (podskakiwanie nie jest wskazane), obracać się, chodzić i oczywiście przechylać na wszystkie strony. Kiedyś, jeszcze na PC była taka gra Carnivores. Myślę, że byłaby bardzo dobrym wzorcem do gry z wykorzystaniem dodatkowo tandemu GamePad i deski Wii Balance Board ale już na poważnie.

 

Próbowałem sobie wyobrazić czy podobna gra miałaby rację bytu na platformie wyposażonej w konkurencyjny Kinect. I dochodzę do wniosku, że chyba jednak nie. Gdyby taki Xbox posiadał kontroler typu Nintendowy GamePad i Kinect. To jestem przekonany iż niuanse związane z przechylaniem ciała na które wspaniale reaguje Wii Balance Board nigdy nie zostaną wychwycone poprawnie przez kamery Kinecta. Możnaby przy tym nabawić się kontuzji przy okazji jak sądzę.

Warto na koniec przypomnieć, że Wii Fit U powstał w tym samym departamencie gier :

Software Development Group No. 5

który tworzył – pod kierunkiem Tadashi Sugiyama całą serię Fit – Wii Fit i Wii Fit Plus.

Sama lista gier obsługujących Wii Balance Board na poprzedniej konsoli Wii  budzi szacunek – kilkadziesiąt tytułów praktycznie od większości wielkich developerów.

Mam nadzieję, że Nintendo w dalszym ciągu będzie dostarczać gry tego typu.

 

[źródło - Nintendo, Wikipedia]

Podziel się z innymi !

Podobne:

    Translate to:

– NINTENDO ID -
Amiibo – modele 2014/2015
Przydatne linki
mii3 sos2 sos2 sos2 sos2
Polityka prywatności