Xenoblade Chronicles X od 4 grudnia !
Blog o konsoli Wii U i technologiach w rozrywce

Zazwyczaj siedziba znanej firmy pomijana jest we wszelkiego rodzaju dywagacjach i teoriach w ściśle technicznym czy rozrywkowym aspekcie. Jednak sprzedaż (vide Nokia) lub zmiana własnej siedziby – to już coś z pewnością znaczy. Sama zmiana miejsca, gdzie podejmowane są decyzje finansowe i techniczne każe myśleć o rozwoju Nintendo, być może zmianach w podejściu do rynku rozrywki czy nawet większego scalenia wszystkich swoich produktów. Oto powstaje nowa siedziba na potrzeby Nintendo. Sądząc po zdjęciach udostępnionych przez blogtendo.com większa i jeszcze lepsza…

 

Jak widać budynek jest całkiem spory – co pozwala przypuszczać, że  znajdzie w nim prace ponad 1000 osób w tym najwyższe przywództwo japońskiej firmy. Ważniejsze jest jednak to, że szkło  i przestrzeń mogą sugerować zmianę w podejściu Nintendo do rynku gier – otwartość, transparentność technologiczną i być może więcej pozytywnej agresji na rynku gier i konsol.

Nintendo2014_nowa_siedziba

 

Więcej zdjęć na blogtendo.com

Dotychczasowa siedziba znajduje się w poniższym budynku w Kyoto (źródło: Wikipedia). Jakie przynosi lata na myśl? Mnie się kojarzy z latami 70-siątymi dwudziestego wieku, a w rzeczywistości może być starszy.

Nintendo_office

 

Z kolei amerykańska siedziba Nintendo znajduje się w Redmond w stanie Waszyngton (Wikipedia):

Nintendo_of_America_Headquarters

A siedziba europejska – w Großostheim w Niemczech (Wikipedia):

Großostheim_Nintendo_20110127

Przy tej okazji warto wspomnieć, że główny podział Nintendo wygląda następująco:
NCL
Nintendo Co., Ltd. (NCL) – to Nintendo w Japonii w Kyoto i Tokyo
Nintendo Co., Ltd. (NHK) – w HongKongu
Nintendo of Korea Co. Ltd. (NOK) – Korea Południowa
Nintendo Taiwan Co. Ltd. (NTW) – Tajwan
iQue, Ltd – odpowiedzialna za obszar Chin

NOA – Nintendo of America
Nintendo of America Inc. (NOA) Redmond, Redwood City, Atlanta, North Bend
Nintendo of Canada Ltd. (NOC) Toronto, Vancouver

Ponadto Singapur, Dubai, Zjednoczone Emiraty Arabskie

NOE – Nintendo of Europe

Nintendo of Europe GmbH (NOE)
Nintendo France S.A.R.L. (NFR)
Nintendo Benelux B.V (NBE)
Nintendo Ibérica, S.A. (NIB)
Nintendo Germany (NGE)
Nintendo Italy (NIT)
Nintendo UK (NUK)
Nintendo RU LLC. (NOR)

Ponadto siedziba w Południowej Afryce

NAL – Nintendo Australia – z siedzibą w Melbourne

Jeśli chodzi o siedziby technologiczne i rozwoju, to znajdują się w następujących miastach:
Tokyo, Kyoto, Osaka, Redmond, Seattle, Paryż.

Szczegóły dostępne są na Wikipedii

Mnie cieszy fakt, że Nintendo buduje nową siedzibę. Taki krok świadczy o jej rozwoju i kontynuacji działalności na rynku gier i konsol.

[źródło: Wikipedia, Blogtendo]

Podziel się z innymi !

Podobne:

  • Remek Bułdak

    Jeszcze żeby sobie zbudowali siedzibę w Polsce to by było dobrze

    • wiiucompl

      To byłoby marzenie. Ale siedzib Nintendo nie ma wiele na świecie, więc chociaż porządny dystrybutor…

  • Krzysztof Łochwinowicz

    Szczerze to mam w trąbie budowę nowej siedziby. Wyciąganie wniosku o nowej, otwartej polityce z użytych materiałów (tj. szkło) zakrawa o wróżenie z fusów. Mało to rzeczowe.
    Budowa nowego centrum może jedynie świadczyć o sytuacji finansowej.
    Osobiście wolałbym by te mln dolarów poświęcili na rozwój gier na wii u (bo na poprawę wydajności konsoli za późno), przekonanie jakieś 3th party do pracy nad wiiu, rozwój uslug multiplayer, czy poprawić soft na wii u. Pal licho ps4/xbox one. Egzystencja całego rynku konsol staje się powoli zagrożona dzieki Valve i ich SteamBoxowi – ale to wiekszy problem dla sony i MS niż dla big N.
    Czekam na gre pokroju Vanquish dla wii u.

    • wiiucompl

      Wiem, że mało rzeczowe :-) Ale biorąc pod uwagę wygląd dotychczasowej, niezmiennej od dziesięcioleci siedziby Nintendo w Japonii – jest to znaczna zmiana. Która – mam nadzieję będzie wcielona w czyn na rynku gier, reklamy i dystrybucji.

    • Andrey

      Sony przypomniało na CESie temat ze strumieniowaniem gier, Playstation NOW i tutaj raczej widziałbym przyszłość. Steam to konsola taka sama jak każda inna, z grami dystrybuowanymi tylko przez Valve, na dodatek patrząc na propozycje z CES wcale nie takie tanie te „boxy”. Zresztą kto normalny kupowałby zamknięte pudło z architekturą PC bez możliwości upgrade’u do grania? W kogo niby Valve chce celować swoim produktem? Ja nie widzę takiej grupy. Każdy szanujący się gracz PCtowy moim zdaniem wolałby pozostać przy swoim blaszaku i pełnej ofercie gier które są na rynku, od wszystkich dystrybutorów a nie tylko od Valve… i żaden dotykowy pad tego nie zmieni :)

      • wiiucompl

        Jestem tego samego zdania. PC-towiec zostanie z tym co ma, co zna i potrafi rozbudować i zmodernizować. Konsola prawdziwa to nie będzie, choć może być nawet wydajniejsza od dzisiejszych next-genów.
        Ja z pewnością bym takiego cuda nie poszukiwał w sklepie.
        Co do streamingu gier – również powątpiewam. Jaką wydajność musiałyby zapewnić chmury Sony czy innych dostawców, aby obsłużyć tysiące graczy? O dostępnych przepustowościach nie wspomnę. Nawet ostatnio gdzieś zwróciłem uwagę na artykuł, w którym autor wprost pisze, że nawet w USA na takie usługi – streaming gier czy podglądu poczynań z gier – są zbyt słabe łącza.
        Na koniec. Osobiście wolę płytę z grą na półce lub ewentualnie wersję download na moim dysku.

        • Krzysztof Łochwinowicz

          Valve dało ciała tylko w jednej kwestii. Zdecydowali sie na licencje ktora pozwala kazdemu zrobic sobie steam machine. Gdyby tylko oni je produkowali, jedna, z mozliwoscia upgradu, zamiast kupna co pare lat nowej to bylo by super. Developerzy wiedzieli by jaka specyfikacje ma steam machine, bo jest jedna, mogli by optymalizowac gry tak samo jak na konsoli. Ja widze zagrozenie rynku konsol (ps4 i xboxa) ze wzgledu na to ze 90% gier na nei to multiplatformowe gry. Cena gry na ps4/xboxone jest nieporownywalnie wyzsza od gry na pc czyli na steam box. Do tego dodajmy wieczne promocje na steamie, gdzie gre po pol roku jestem w stanie kupic za 4.99$, czasami nawet taniej. I nie mozna zapomniec ze dwa z prezentowanych steam machine za 499$ beda mialy wyzsza wydajnosc niz nextgeny obecne. Dlatego uwazam ze ps4/xbox one moga miec problem. Wii u, paradoksalnie ze wzgledu na problem z third party, nie zostanie az tak dotkniete roznicą cen

          • wiiucompl

            Problem w tym, że rynek graczy jest bardzo rozdrobniony. W kilku słowach można go podzielić parametrami takimi jak:
            1. Ilość pieniędzy jaką mogą przeznaczyć na gry i sprzęt
            2. ilość czasu jaki potrafią poświęcić na granie
            3. wiek gracza
            4. sytuacja rodzinna (rodzina, dzieci, student-singiel itd)
            Różne kombinacje powyższego tworzą graczy którzy biorą tylko i zawsze konsole, lub tylko PC-ty, kupują grę kiedy mają ochotę za dowolną cenę lub tylko czekają na obniżki….
            in brief – Konsole są niezagrożone.

          • Krzysztof Łochwinowicz

            We’ll see.

  • Yume Shikari

    Nintendo не обречена на провал,это ясно по продажам 3ds.а Wii u потом подтянется.

    Translate to:

– NINTENDO ID -
Amiibo – modele 2014/2015
Przydatne linki
mii3 sos2 sos2 sos2 sos2
Polityka prywatności