Xenoblade Chronicles X od 4 grudnia !
Blog o konsoli Wii U i technologiach w rozrywce

Wii U to konsola stacjonarna. Oferuje jednak  świetną rzecz – możesz wybrać, czy chcesz grać na telewizorze czy na kontrolerze. Nie trzeba tłumaczyć, jaką rolę pełni taka funkcja w każdym „domowym zaciszu”, gdzie konsola jest podłączona do telewizora w salonie. Co zrobi użytkownik XBox-a lub Playstation3  i każdej innej konsoli? Musi negocjować, ustalać czas gry tak, aby inny domownik miał dostęp do telewizora podczas oglądania ulubionego serialu czy programu kulinarnego…

 

Ok. Wystarczy tych żartów ;-)

Żyjemy w czasach, gdzie każdy miał do czynienia z urządzeniami mibilnymi wyposażonymi w ekran dotykowy. IPad, GalaxyTab, smartfony i zwykłe telefony. Nie jest więc niczym szczególnym kolejne urządzenie tego typu w domu… Czy jednak na pewno.

Trine2 – piękna grafika – możemy grać patrząc tylko na ekran kontrolera jak również na telewizor. Ekran dotykowy ułatwia w wielu momentach obsługę przedmiotów na ekranie.

Cała rewolucja wywołana przez pierwszą na świecie konsolę ósmej generacji – Wii U firmy Nintendo polega nie na tym, że w końcu jest grafika w pełnym FullHD na ekranie telewizora w produkcie Nintendo.

Full HD w dzisiejszych czasach nikogo już nie dziwi. Miło jednak, że jest wybór docelowej rozdzielczości.

 

Rewolucyjny jest kontroler, którym sterujemy w czasie gry na telewizorze i który może być naszym ekranem gdy telewizor jest akurat zajęty. Co więcej. Telewizor poszedł jakby na bok. Centrum całego systemu Nintendo jest właśnie kontroler  - posiadający wygodne joysticki i przyciski, wystarczająco duży ekran dotykowy i zestaw czujników odpowiadających za jego reagowanie na zmianę położenia i pozycji.

Nano Assault NEO – tutaj musimy w menu wybrać docelowy ekran wyświetlania gry.

To właśnie siedząc z kontrolerem na kanapie – bez włączonego TV – zmienimy wszystkie opcje konsoli Wii U leżącej niewinnie koło telewizora. Zaprojektujemy awatara – nasz wirtualny odpowiednik na potrzeby gier i społeczności – w Mii Makerze , obejrzymy filmik z Youtube czy przeglądniemy strony internetowe (wbudowana przeglądarka internetowa). Kontrolerem także wejdziemy w sklep Nintendo eShop i zakupimy gry.

 

 

Fifa 13 – możemy grać na obu ekranach. Kontroler dotykowy daje także wiele opcji typowo managerskich.

Jak to więc jest z tym trybem – nazywanym Off-TV Play? Gry, które miałem okazję testować do tej pory mogę podzielić na cztery rodzaje:

1. umożliwiają grę na obu ekranach jednocześnie bez interwencji użytkownika (grzebania w opcjach) -np. Fifa13, Trine2, Puddle. Po prostu włączamy grę i możemy wyłączyć TV w każdym momencie kontynuując grę na ekranie Wii U GamePad-a.

2. umożliwiają grę na obu ekranach, ale musimy wybrać, który ma być w danym momencie użyty (zmieniamy to w opcjach gry) -np. Nano Assault NEO

3. Częściowo wykorzystują oba ekrany, jednak tylko w niektórych momentach są one zamienne -np.  Nintendo Land. Niektóre mini-gry nie mają takiej możłiwości lub wyświetlają zupełnie inne informacjie niż wyświetlane na telewizorze.

4. nie mają możliwości gry na ekranie kontrolera –  wszystkie gry z poprzedniej konsoli Wii

Często mamy możliwość jednym przyciskiem (niestety nie sprzętowym a wyświetlanym w prawym górnym rogu ekranu kontrolera) zamienić zawartość ekranów i tym samym kontynuować grę na ekranie kontrolera.

Prawy górny róg ekranu WiiU GamePad-a – tutaj pojawia się przycisk pozwalający przełączanie się między ekranami. Powyższy przyklad -z gry Nano Assault NEO – daje możliwość wyświetlania rozgrywki w danym momencie tylko na jednym ekranie.

Nintendo tworząc konsolę oraz kontroler z ekranem musiało wziąć pod uwagę naprawdę wiele elementów i scenariuszy, które mogą się pojawić. Brak opóźnień w komunikacji między kontrolerem i konsolą, przesyłanie audio-video i obniżanie przy tym rozdzielczości do ekranu konsoli itd.

Podsumowując – warto wybrać konsolę Wii U chociażby dlatego, że daje elastyczne podejście do grania – na telewizorze lub, gdy nie możemy z niego korzystać, na ekranie kontrolera. Osobiście często łapię się na tym, że nawet nie włączam TV by chwilę pograć np. w NanoAssault NEO. Po podłączeniu słuchawek jest to po prostu rewelacyjna konsola mobilna – w obrębie do 10 metrów od konsoli-matki, która w tym czasie obrabia całą grę, wysyła na nasz kontroler i zapewnia ciągły dostęp do menu i opcji. Nie ma też obaw – kontroler nawet gdy pracuje na pełnych obrotach – także jako główny ekran gry – pozwala np. na użycie funkcji pilota telewizora. Bez wstawania z fotela i szukania pilota od TV możemy ponownie włączyć TV lub przełączyć kanał… To naprawdę ułatwia życie gracza.

Pamiętajmy także o tym, że grając na ekranie kontrolera posiadamy w ręku jakość audio-wideo obliczaną przez dużo większe urządzenie – samą konsolę. Granie jest więc płynne i bez zacięć lub zbyt długiego ładowania kolejnych poziomów gry. Tandem IBM i AMD jak widać się sprawdza.

 

 

Podziel się z innymi !

Podobne:

  • wiiucompl

    Granie bez TV to chyba najmocniejszy argument przemawiający za Wii U. Płynnie, wygodnie…

  • Pingback: RECENZJA – Wii U Gamepad cz.1 | wiiu.com.pl

  • Pingback: Dlaczego Xbox One nie zagrozi Wii U? | wiiu.com.pl

  • Pingback: Wii U White za 799 złotych? A więc można :-) | wiiu.com.pl

  • urjn33

    Moje Wii U w tej chwili się akurat update’uje po unboxingu. Co mogę powiedzieć o samej rozdziałce, a czego ciężko się doszukać w Internecie – na monitorze o proporcjach 16:10 i rozdzielczości 1680:1050 przy połączeniu HDMI->DVI można wybrać rozdzielczość 1080p (wyższa niż monitora i o innych proporcjach). Efekt – prawdopodobnie downscaling i do danej rozdzielczości i proporcji ekranu, czyli bez pasów u góry i dołu. Nie ma pikelozy, ale obraz jest należycie ostry :)

    Translate to:

– NINTENDO ID -
Amiibo – modele 2014/2015
Przydatne linki
mii3 sos2 sos2 sos2 sos2
Polityka prywatności