Xenoblade Chronicles X od 4 grudnia !
Blog o konsoli Wii U i technologiach w rozrywce

Satoru Iwata – Prezes i generalny dyrektor Nintendo (od 2002 roku gdy zastąpił Hiroshi Yamauchi) w tym odcinku „Iwata Asks”  rozmawia ze swoimi 4 pracownikami odpowiedzialnymi za konsolę ósmej generacji – Wii U. Rozmawiając ze specjalistami w  produkcji sprzętu do grania – przedstawia kulisy powstania oraz założenia projektowe konsoli Wii U.

1. Yasuhisa Kitano – odpowiedzialny za projektowanie części konsoli Wii U

 

- Oprócz projektu obudowy, pracował także nad elementami chłodzenia i zaprojektował elementy  złączy i kabli.

2. Ko Shiota – nadzoruje  ogólny rozwój takich produktów jak konsola Wii U oraz kontroler Wii U GamePad

3. Genyo Takeda – odpowiedzialny za rozwój sprzętu

4. Nobuyuki Akagi - jako jedyny z tej grupy odpowiedzialny za oprogramowanie,  nie to dostępne dla graczy, ale oprogramowanie powstające w trakcie rozwoju sprzętu

Rozmowa jest prowadzona w formie i częsciowo z tymi samymi ludźmi, którzy uczestniczyli w „Iwata Asks” w 2006 roku w kontekście nowej wówczas konsoli Wii.

Multiple Chip Module – GPU + CPU w nowym Nintendo Wii U ma gwarantować niski pobór energii i wysoką wydajność

W czterech głównych obszarach tematycznych dowiadujemy się m.in. jaki był zakres prac przy tworzeniu konsoli, panowie rozmawiają także o udanej współpracy IBM, AMD i Renesas, którzy tworząc swoisty „Nintendo Team” stworzyli  - w ocenie  interlokutorów – wysoce  wydajny i energooszczędny MCM (multi chip module).

 

Chłodzenie i przepływ powietrza w tak małym urządzeniu są sprawą priorytetową.

Całość – do przeczytania na stronach Nintendo pokazuje jednocześnie,  poza informacjami technicznymi,   japońskie podejście do wiary w to co się tworzy i brania za to odpowiedzialności.  4  dżentelmenów rozmawia z prezesem Nintendo nie tylko o swoim najnowszym produkcie ale o swojej pasji.

Z kolei  zespół pracujący nad nowym kontrolerem to ludzie dużo młodsi. W innej części cyklu Iwata Asks poznajemy pięciu kolejnych inżynierów pracujących nad Wii U GamePad:

1.  Tad Iwamoto – odpowiedzialny za oprogramowanie GamePada oraz SDK

2. Masato Ibuki – pracujący nad projektowaniem kontrolera

3. Kenichi Mae – pracujący nad bezprzewodową komunikacją między GamePadem i Wii U.

4. Kuniaki Ito - przygotowywał specyfikację i założenia projektowe związane z przesyłem obrazu i dźwięku między konsolą-matką i kontrolerem

5. Toru Yamashita – pracujący zarówno nad firmwarem GamePada jak również nad oprogramowaniem łączącym GamePada z Wii U

 

Czy tych pięciu młodych dżentelmenów stworzyło kontroler, który będzie wzorem dla innych systemów?

Tych pięciu inżynierów  opisuje własną pracę nad kluczowym elementem nowej konsoli Wii U – kontrolerem WiiU GamePad. Dowiadujemy się między innymi o roli niskich opóźnień w komunikacji między oboma urządzeniami, o wykorzystaniu  drukarek 3D w projektowaniu kontrolera, o roli kompresji i dekompresji danych przesyłanych między urządzeniami czy o dylematach związanych z ergonomią kontrolera.

Więcej do przeczytania pod tym adresem – na stronie Nintendo

 

Polecam

 

źródło: Nintendo

 

 

Podziel się z innymi !

Podobne:

Dodaj komentarz

    Translate to:

– NINTENDO ID -
Amiibo – modele 2014/2015
Przydatne linki
mii3 sos2 sos2 sos2 sos2
Polityka prywatności